Dobrý marketingový plán je klíčem k vašemu úspěchu

Ti, kteří s podnikáním začínají, jsou často zavaleni nejrůznějším papírováním a dali by cokoliv za to, aby dokumentů na jejich stole a počítači ubylo. Nezřídka se tedy stane, že podcení vytvoření opravdu klíčového dokumentu, kterému se říká marketingový plán.

Bez něj však bude těžké představit vaše myšlenky a konkrétní kroky investorům, zákazníkům a zaměstnancům vaší firmy. Pokud budete všechny vaše nápady nosit pouze v hlavě, brzy se v nich ztratíte. Co by tedy měl marketingový plán obsahovat a jak ho maximálně využít k prospěchu vašeho podnikatelského snažení?

Marketingová strategie versus marketingový plán

Prvním krokem ke zpracování marketingového plánu, je ujasnění si vaší marketingové strategie. Do ní spadá mnoho prvků, ale zjednodušeně řečeno se jedná o vaše hlavní cíle a dlouhodobou činnost, která vám pomůže jich dosáhnout. V marketingové strategii se odráží vaše snaha najít tu správnou zákaznickou základnu a způsoby, kterými se odlišíte od konkurenčních poskytovatelů služeb/výrobců.

Marketingový plán je pak zaměřený na jednotlivé části této dlouhodobé strategie. Někomu by mohla pomoci metafora armády. Strategickým rozhodnutím je například snaha dobýt určité území. Konkrétní posuny vojska, rozhodnutí o tom, kam bude směřovat zásobování atd., to patří do taktických rozhodnutí. A marketingový plán je vaše taktika, která má naplnit cíle strategie.

Nenechte si všechno pro sebe

Váš marketingový plán by neměl skončit v rukách konkurence, ale ani v šuplíku. Nepovažujte vytvoření plánu za nějakou podnikatelskou povinnost. Jedná se o velmi šikovný nástroj komunikace vašich záměrů ostatním a při jeho tvorbě máte jedinečnou možnost si opravdu udělat pořádek ve vlastních myšlenkách. Forma nebo délka marketingového plánu není důležitá, pokud se díky němu dostanete ke konkrétním výsledkům a nebude se jednat jenom o výčet planých řečí.

Dočteno? Registrujte se a podnikejte na 100 %!

S výše zmíněnými radami a přílivem nových zákazníků z AAAPoptávka.cz pro vás bude podnikání hračka. Nevěříte? Za poslední měsíc jsme dodavatelům přinesli 10 000 poptávek v hodnotě přes 400 000 000 Kč.

Získejte náskok v podnikání a zanechte nám na sebe kontakt. Ozveme se vám zpět ohledně registrace.

Dobrovolně poskytnutý kontaktní údaj. Zákazník má právo vznést námitku proti jeho marketingovému využívání zde.

Odesláním souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů